مجلس تعزيه شهادت حضرت عباس

زينب:
«عباس علمدارم نور بصر زينب
ترسم كه شود نيلي معجر به سر زينب
تا سايه تو باشد ما پرده‌نشين باشيم
بعد از تو به غارت رفت معجر ز سر زينب»
اي ماه بني‌هاشم خورشيدلقا عباس
اي نور دل حيدر شمع شهدا عباس

ابن‌سعد:
اي شهنشاهي كه چون بر صدر زين ماواكني
با اشاره رستخيز محشري برپا كني
سيد قرآن نسب طاها لقب ياسين حسب
بايد اينك سرخط مافوق ما امضاء كني
يا كه بنما بيعت ما را ز جان و دل قبول
يا كه عباست روان بر جانب ميدان كني
كه هل من مبارز مني حسين تشنه جگر
مبارزي بفرست يا حسين سوي لشگر

امام حسين:
(اي سميع و صانع و ستار رب العالمين
كينه‌هاي خفته را بيدار از عدوان ببين
يا علي يكدم نگه بر حال فرزندت حسين
كربلاي پر بلا را تنگ چون زندان ببين

علي‌اكبر:
اي زمين كربلا تو حال اكبر را ببين
كودكان را تشنه لب اندر سر خاك ببين
آمده بابم حسين اندر زمين كربلا
دور او را لشگر بي حد و مر يكسر ببين

زينب:
(اختر برج دو عالم اي شه دنيا و دين
در زمين كربلا اين ظلم بي‌پايان ببين
يك طرف باشد حسينم بي‌كس و بي‌اقربا
يك طرف احباب او را بي‌سروسامان ببين

عباس:
اي ولي حضرت خلاق رب‌العالمين
اي پناه بي‌كسان بي‌شرمي اعدا ببين)
(يا علي چندان مسافت از نجف تا كوفه نيست)
سر برآر از قبر ما را بي‌سروسامان ببين
ما در اين صحرا غريب، بت‌پرستان مي‌كشند
انتقام نهروان از شاه مظلومان ببين

امام حسين:
«بيا نزد من اي زينب الم پرور»
كه مطلبي به شما دارم اندر اين محضر

زينب:
چه مطلب است بفرما تا روا سازم
حصول مطلبت از عين مدعا سازم

امام حسين:
كجاست نور دو چشمان حيدر صفدر
كجاست قوت جان حسين ايا خواهر
بمن بگو چه خبر داري از سلاله ناس
بگو به نزد من آيد برادرم عباس

زينب:
چه زينبي شده‌ام هم قرين آه و نوا
فقان و آه ز درد و فراغ كرببلا
اي علمدار سپاه خسرو گردون و قار
در حضور سرور لب تشنگان پايي گذار

عباس:
اسلام اي در اذل شيرازه بند كاف و نون
بهر تعظيم تو خسم پشت سپهر نيلگون
السلام اي عرش دوش مصطفي ماواي تو
السلام اي آسمان هفتمين شد جاي تو
السلام اي مهد جنبان‌ت جناب جبرئيل
چيست فرمانت بفرما تو به اين عبد ذليل

امام حسين:
عليك من بتو اي نور چشم اشرف ناس
يگانه گوهر بحر شجاعت اي عباس
عباس رشيد من ايا نور دو چشمان
«برادر يكي مشك و برو جانب عدوان
بر گوي بر آن قوم حسين گفته شما را
كس آب نبندد به روي گبر و نصارا
آبي كه بود مهريه حضرت زهرا»
از بهر چه بستيد به روي عترت طاها

عباس:
بفرمان تو اي سرور به جان منت پذيرم من
بر آن روباه صفت‌ها چون غضنفر شير گيرم من
نه پيچم سر من از فرمان نه انديشم من از عدوان
اگرچه نيست هم رزمم هزاران رستم دستان
به ابن سعد بگوئيد اي خدا نشناس
طلب نموده ترا پورمرتضي عباس

ابن‌سعد:
چه مطلب است ايانور چشم اشرف ناس
چه حالتست كه مي‌بينمت من اي عباس
به دوش مشك بر اندام خود نمود كفن
ترا خيال چه باشد بيان نما با من

حضرت عباس:
ايهاالقوم ظلم من نور چشم حيدرم
من علمدار حسين سقاي فوج لشگرم
گر كه خواهيد از نژادم اي سپاه شاميان
منصب خود را يكايك بر شماها بشمرم
ياد داريد جنگ صفين اي گروه ظالمان
همره باب كبارم من همان نام آورم
باب من باشد علي آن شهسوار لافتي
آنكه بتها را بخاك افكند از طاق حرم
نام من عباس باشد اي گروه بد شمار
هر كه شناسد من همان اژدر درم
آستين بالا زنم من گر كشم تيغ از غلاف
لشگرت را از مغارب تا مشارق مي‌برم
چون كنم اذنم نداده شاه مظلومان حسين
اذن مي‌دانم نداده خائف از آن سرورم
الغرض من از براي مشك آبي آمدم
ره دهيدم مشك آبي من برم سوي حرم

ابن سعد:
اي قاصد سلطان شهيدان مطلب آب
اين آب بود بهر شما گوهر ناياب
برگو به حسينت گو از اين آب اميد است
اميد در اين مرحله بيعت به يزيد است

عباس:
خوب تهديدي نكردي اي لعين نشئتين
اذن جنگ گر داشتم از شاه مظلومان حسين
آب مي‌بردم بضرب ذوالفقار حيدري
پاك مي‌كردم ز ميدانگاه خيل لشگري
اكنون برو كه جان سلامت بري بدر
تا چرخ با من و تو چه سازد دم ديگر
امان از خجالت مردم
بي‌آب روم خيمه به طفلان چه بگويم
رفتم به لب آب و نديد آب گلويم
با مشك تهي و لب خشكيده چه حاصل
گويم چه جوابي به سكينه ز غم دل
اي برادر ابن سعد آن بوالفضول
گفت اگر بيعت كند سبط رسول
با يزيد، آندم تواند نوشد آب
قطع مي‌گردد سوال و هم جواب

امام حسين:
باشد محال بيعت او را كنم قبول
تسليم ظلم كس نشود زاده رسول
گر پاره‌پاره جسم علي‌اكبرم شود
گر پايمال نعل فرس پيكرم شود
من صلح با يزيد ستمگر نمي‌كنم
بيعت به آن پليد بد اختر نمي‌كنم
به دشت كربلا فردا بلائي مي‌شود نازل
كه من بسيار زين غم بر حريم خويش نالانم

عباس:
تو آن شاهي كه داري صد سليمان را به درباني
چرا از دست اعدا اينقدر در آه و افغاني
تو جنب‌اله، تو باب‌اله، تو هستي قدرت يزدان
ترا دست يداللهي ز حق گرديده ارزاني
تو داري شش برادر با برادرزاده‌اي سرور
كه هر يك در شجاعت ارث دارند از يداللهي
چه باشد آن بلا نامش بمن آقا بيان فرما
كه از بيرحمي او بر حريم خود هراساني

امام حسين:
آن بلا از كوفه نازل مي‌شود بر اين زمين
نام آن ملعون بي‌ايمان بود شمر لعين
به دشت كربلا فردا بلائي مي‌شود نازل
كه من بسيار زين غم بر حريم خويش نالانم
برو خواهر بيفكن بستر عباس را اكنون
كه مي‌باشد غنيمت جان خواهر امشبي اكنون

عباس:
بما اي آسمان تا چند كينه
چه مي‌خواهي ز سلطان مدينه
برادرزاده‌هاي نازنينم
دلم خواهد شما را سير بينم
برادرزاده‌ها دورم بيائيد
چه پروانه به دور شمع آئيد
حسين امشب ديگر ياور ندارد
به غير از ما كسي ديگر ندارد
خيال ياري سلطان خوبان
مرا باشد بر سراي عزيزان
علي‌اكبر غزال مشك بويم
بيا بنشين عمو در روبرويم
من آن شيرم كه از غزوه نترسم
ز درياهاي پر لشگر نترسم
ولي خوف من از بهر حسين است
دلم از بهر او در شور و شين است
رويد در خيمه خود اي عزيزان
ببينم چيست تكليف اي محبان
به امر شاه دين سلطان خوبان
روم در خواب من با چشم گريان

امام حسين:
خواهر زبان حاست هم دم بنال امشب
هر گفتگو كه داري كن لفظ حال زينب

زينب:
امشب شب وداع‌ست فرياد از جدايي
دشمن پر نزاعست صد داد و از جدايي

امام حسين:
امشب دو دست عباس در زير سر نهاده
فردا چه شاخ طوبا دست از تنش فتاده

زينب:
امشب حسين وضو ساخت از آب ديده تر
فردا كند تييم بي‌غسل و سدر و كافور

امام حسين:
امشب علي‌اكبر در بستر فراغت
فردا شود چه بسمل در بهر خون شناور

زينب:
امشب عروس قاسم در بستر فراغت
فردا ز خون قاسم بر دست و پا حنا بست

امام حسين:
خواهر امشب تو دل‌سوزي نما
بهر يارانم كفن‌دوزي نما
مي‌روم در خواب اي حي كريم
قلت بسم‌الله الرحمن الرحيم

زينب:
هر كجا درد و غصه بسيار است
قسمت زينب دل افكار است
خانه‌ات آبادي چرخ كهن
خوش مقام و منصبي دادي بمن
خواستم با بخت پيروزي كنم
شد نصيبم تا كفن‌دوزي كنم
من كفن برم كفن دوزم كفن
بهر اندام جوانان من كفن


برچسب‌ها: تعزیه حضرت ابوالفضل العباس, ع
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 11:7  توسط حسینعلی فعالی  | 

کدوم عمو به غیر امر مولا هیچ نشناخت                          بدوش خویش مشک خشک انداخت

تمام تکیه گاه خیمه ها رفت                                          عَلم با رفتنش کار حرم ساخت

صدا زد با دل پر درد ای آب                                       به سمت خیمه ها برگرد ای آب

چرا اینقدر با ما بی وفایی                                          وفا با مردم نامرد ای آب ؟!

تو مهر حضرت زهرایی ای آب                                   تو نهری دور از دریایی ای آب

شدی ای مَشک از سقا مهمتر                                         تو هستیِ من سقایی ای آب



سپر شد پیکرم بر پیکر مشک                                      صدف گشتم برای گوهر مشک

بیــا  ای تیـــــــــــر چشم دیگرم را                                        بگیر و دست بردار از سر مَشـــــک

دو دستم روی خاک و خون به رویم                                        تیمم کرد دستم با وضویم

خودم دیدم ز یال مرکبم ریخت                                           به روی خـــــــاک آب و آبرویم

آی خسوف خون شده ماه مدینه                                              خسوف گرد و غم روی سکینه

الهـــــــــی بشکند دست و کمانی                                          که تیرش دوخت مَشکم را به سینه
داد بیـــداد

کجایی سیدی , ای جان زهرا                                              ببینی سفره احسان زهـــــرا

گرفتم مزد ایثار و ادب را                                                  سرم افتاده بر دامان زهرا

همین که مادر آمد در بر من                                                 شده خاک خجالت بر سر من

کسی با مادرم می گفت ای کاش                                         شد از امروز زهـــــــــــرا مادر من

آخ برادر

ز تو شرمنده ام آب آورت رفت                                             علمــــدار رشید لشکرت رفت

تو تا در راه بودی مادرت بود                                               تو از راه آمدی و مادرت رفت


برادر خواهشی دارم برگرد!

من و فکر حرامی و جسارت !                                             حرم بدون من در اسارت

کنار علقمه من ماندم و تو                                          همه سمت حرم در فکر غارت

به پیش پایت دارم باغ لاله                                        خوش آمد گوییم, شرم است و ناله !

مرا بگذار و راهی شو برادر                                        شدم دلواپس گوش سه ساله ....


برچسب‌ها: روضه حضرت ابوالفضل, ع, 2
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 11:1  توسط حسینعلی فعالی  | 

روز عاشورا شد علم افتاد زمین قائله ای بر پا شد

علم افتاد زمین و از ان لحظه دگر باب جسارت وا شد

نیزه ای بالا رفت و چه دشوار میان دو سه نیزه جا شد

دوره کردند او را سر این که چه کسی سر ببرد دعوا شد

یا اخا را تا گفت پسر ام بنین هم پسر زهرا شد

ساعتی بعد حسین در سراشیبی گودال تک و تنها شد

*******

 


برچسب‌ها: روضه حضرت ابوالفضل, ع
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 11:0  توسط حسینعلی فعالی  | 

بهترین اخلاق

عقبة بن عامر می گوید: روزی پیامبر خدا، صلی الله علیه وآله، را در راهی همراهی می کردم. حضرت دستم را گرفتند و فرمودند: می خواهی بهترین اخلاق دنیا و آخرت را برای تو بگویم؟

عرض کردم: بفرمایید یا رسول الله!

فرمودند: با فامیلی که با تو قطع رابطه کرده، ارتباط برقرار کن، به کسی که چیزی به تو نداده، کمک کن و از کسی که به تو ستم روا داشته و بدی کرده، بگذر.


برچسب‌ها: حکایتهای کوتاه از فضایل و کرامات حضرت ابوالفضل الع, ع, 5
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:56  توسط حسینعلی فعالی  | 

فضیلت مهمان

حسن بن نعیم نقل می کند که: امام صادق، علیه السلام، از من پرسیدند: آیا برادرانت را دوست داری؟ عرض کردم: بلی.

فرمودند: آیا به فقرایشان نفع می رسانی؟ عرض کردم: بلی!

فرمودند: آیا آنها را به منزل خود دعوت می کنی؟ عرض کردم: بلی، غذایی نمی خورم مگر اینکه دو سه نفر از مؤمنین با من باشند.

فرمودند: آگاه باش! که فضل و بخشش و خیر و برکت آنها از فضل و بخشش تو بیشتر است، چون آنها وقتی به منزل تو وارد می شوند، موجب بخشش گناه تو و خانواده ات می گردند و زمانی که از منزل تو بیرون می روند، گناه تو و خانواده ات هم خارج می شود.


برچسب‌ها: حکایتهای کوتاه از فضایل و کرامات حضرت ابوالفضل4, لیدر, مقتدا, امام
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:54  توسط حسینعلی فعالی  | 

پنجه برنجی

شخصی تعریف می کرد که: در سال 1375 برای خرید دستگاه چاپ سه بار به مسکو سفر کردم. در سفر سوم در مسکو یک مشکل اداری برایم پیش آمد، پیش رئیس اداره رفتم.

وقتی وارد اطاق شدم، چشمم به چیز عجیبی افتاد. روی میز رئیس یک پنجه برنجی قرار داشت که روی آن نوشته شده بود «علمدار ابوالفضل ».

ابتدا حدس زدم آن را به عنوان یک چیز زینتی روی میزش گذاشته، ولی بعد از آن سؤال کردم، جواب داد: «من شیعه هستم و کرامتهای بسیاری از آن حضرت دیده ام، این پنجه را به خاطر همین امر همراهم دارم، جانم به فدایش باد.»

وقتی از حال من و تشیع و علاقه ام به حضرت ابوالفضل، علیه السلام، اطلاع پیدا کرد، احترام فوق العاده ای به من گذاشت و همه مشکلات مرا حل کرد.


برچسب‌ها: حکایتهای کوتاه از فضایل و کرامات حضرت ابوالفضل الع, ع, 3
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:53  توسط حسینعلی فعالی  | 

مکافات عمل

در زمان حاج سید عبدالکریم حائری و ماجرای کشف حجاب از سوی رضاخان، دوتا پاسبان بودند که خیلی اذیت می کردند.

روزی زنی با روسری از خانه بیرون می آید، یکی از این پاسبانها او را تعقیب می کند، آن زن هرچه او را قسم می دهد و حضرت ابوالفضل، علیه السلام، را شفیع قرار می دهد در او اثر نمی بخشد. بلکه آن بی حیا توهین هم می کند که اگر ابوالفضل کاری از او ساخته می شد، نمی گذاشت دستهای او...

همان روز به حمام می رود و دلش درد می گیرد، معالجات اثر نمی کند و به هلاکت می رسد.

غسال گفته بود: دیدم، مثل اینکه سیلی به صورتش خورده شده باشد صورتش سیاه شده بود.


برچسب‌ها: حکایتهای کوتاه از فضایل و کرامات حضرت ابوالفضل الع, ع
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:51  توسط حسینعلی فعالی  | 

قبر وسط آب

آیت الله حاج سید عباس کاشانی حائری نقل می کرد: «روزی در خانه آیت الله العظمی حکیم(1) بودم که کلیددار آستان مقدس حضرت ابوالفضل، علیه السلام، تلفن کرد و گفت: سرداب مقدس ابوالفضل، علیه السلام، را آب گرفته و بیم آن می رود که ویران گردد و به حرم مطهر و گنبد و مناره ها نیز آسیب کلی وارد شود، شما کاری بکنید.

آیت الله حکیم فرمودند: من جمعه خواهم آمد و هرآنچه در توان دارم انجام خواهم داد. آنگاه گروهی از علمای نجف از جمله اینجانب به همراه ایشان به کربلا و به حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس، علیه السلام، رفتیم، آن مرجع بزرگ برای بازدید به طرف سرداب مقدس رفت و ما نیز از پی او آمدیم، اما همین که چند پله پایین رفتند، دیدم نشستند و با صدای بسیار بلند که تا آن روز ندیده بودم، شروع به گریه کردند. همه شگفت زده و هراسان شدیم که چه شده است؟ من گردن کشیدم دیدم شگفتا منظره عجیبی است که مرا هم گریان ساخت.

قبر شریف حضرت ابوالفضل، علیه السلام، در میان آب مثل جایی که از هر سو به وسیله دیوار بتنی بسیار محکم حفاظت شود، در وسط آب قرار داشت، اما آب آن را نمی گرفت. درست همانند قبر سالارش حسین، علیه السلام، که متوکل عباسی بر آن آب بست اما آب به سوی قبر پیشروی نکرد. 


برچسب‌ها: حکایتهای کوتاه از فضایل و کرامات حضرت ابوالفضل الع, ع
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:50  توسط حسینعلی فعالی  | 

عباس،فرزند علی و امّ البنین، در روز چهارم شعبان سال 26 هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.مادرش فاطمه، دختر حزام بن خالد بود که نیاکانش همه از دلیر مردان عرب بوده و در شجاعت و دلیری در دنیای عرب مشهور بوده اند.

 

امام علی( ع ) ده سال پس از وفات حضرت فاطمه ، با امّ البنین ازدواج کرد. خواستگاری این ازدواج را برادرش عقیل انجام داد .

 

می گویند هنگام ورود امّ البنین به خانه علی (ع) امام حسن و حسین بیمار بودند و او از آنان پرستاری کرد تا خوب شدند.امّ البنین اجازه نمی داد که اورا فاطمه صدا کنندزیرا می ترسید یاد غم های فاطمه برای علی و فرزندانش زنده شود و باعث ناراحتی آنان شود .

 

ثمره ازدواج علی(ع) با فاطمه بنت حزام،چهار پسر به نام های عباس،عون ، جعفر و عثمان بود که بزرگترین آن ها عبّاس بود.فاطمه را به علت داشتن این چهارپسر،امّ البنین(مادر پسران) نامیده اند.امّ البنین آن چنان به امیرالمؤمنین وفادار بودکه پس از شهادت آن حضرت ، شوهر دیگری اختیارنکردبا آن که بیش از بیست سال پس از آن حضرت زنده بود .

 

وقتی عباس به دنیا آمد،امام علی(ع) در گوش او اذان و اقامه خواند،نام خدا و رسول را به گوش او خواند و نام او را عباس نهاد . امام گاه گاهی قنداق عباس را در آغوش می گرفت، بازوانش را می بوسید و گریه می کرد .روزی امّ البنین علّت این گریه را پرسید ؛ امام در جواب فرمود : این دست ها در راه کمک به حسین قطع خواهند شد .

 

عباس در خانه علی و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین (ع) رشد کرد واز این خاندان پاک درس های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت .

 

روزی حضرت علی (ع) ، عباس خرد سال را در کنار خود نشاند و به او گفت : بگو یک . عباس گفت : یک . امام فرمود : بگو دو . عباس از گفتن خودداری کرد. وقتی امام علت را جویا شدجواب داد : شرم می کنم با زبانی که خدا را به یگانگی خوانده ام ، دو بگویم .

 

عباس نه تنها در قامت رشید بود،بلکه در خِرَد برتر و در جلوه های انسانی هم رشید بود.او به یقین می دانست که برای چه روز عظیمی ذخیره شده و می دانست که برای عاشورا به دنیا آمده است .

 

عباس در سنین دوازده تا چهارده سالگی،زمانی که علی ( ع ) با دشمنان درگیر بود،در برخی از جنگ ها شرکت داشته و با آن که زیاداجازه جهاد به اوداده نمی شد،ولی درهمان نوجوانی حریف قهرمانان نامی عرب بوده است:

 

در یکی از روزهای جنگ صفّین،نوجوانی نقابدار از سپاه علی (ع) به میدان آمد.ترس و دلهره  سپاه معاویه رادربرگرفت.هر کس ازدیگری می پرسید این نوجوان کیست که این طورشجاعانه  پابه میدان جنگ نهاده است ؟ از سپاه معاویه کسی جرأت نکرد پا به میدان بگذارد.معاویه به سردار نامی خود،ابن شعثاء،دستور داد تا به جنگ این نوجوان برود؛ ابن شعثاء در جواب گفت: مرا حریف ده هزار نفردرجنگ می دانند،چگونه مرا به جنگ با کودکی می فرستی؟بهتر است یکی ازپسرانم رابرای کشتن او بفرستیم.معاویه قبول کردو ابن شعثاء فرزند بزرگ خود را برای جنگ بااین نوجوان به میدان فرستاد.امّا او دریک چشم به هم زدن به دست این نوجوان کشته شد.ابن شعثاء فرزنددوم خودرا فرستاد،او نیز کشته شدو به این ترتیب هرهفت پسراو کشته   شدندوخود اوبا عصبانیّت پا به میدان گذاشت وبه آن نوجوان دلاور گفت:تو پسران مرا کشتی ، به خدا قسم پدر و مادرت را به عزایت خواهم نشاند.ولی خوداونیزدرمدّت کوتاهی به پسرانش پیوست.همه با تعجّب به این نوجوان شجاع نگاه می کردند. امام(ع) اورا پیش خودخواندونقاب او را برداشت وپیشانی اورا بوسید.همه با تعجّب دیدند که او عباس پسر امیرالمؤمنین است.

 

همچنین درجنگ صفین،زمانی که سپاه معاویه راه آب رابه روی امیرالمؤمنین و سپاهش بسته بودند؛امام (ع) جمعی رابه فرماندهی امام حسین (ع) جهت باز کردن راه فرستادکه عباس هم در آن جمع حاضر بوده و در رکاب برادرش جنگیده است .

 

عباس چهارده ساله بودکه پدرش درواقعه محراب خونین کوفه دررمضان سال چهلم هجری به  شهادت رسید.او با چشمانی اشکبار و خاطری اندوهگین،شاهد دفن شبانه و پنهانی پدرش بوده است.او هرگز توصیه ای راکه پدرش در شب 21 ماه رمضان در آستانه شهادتش به عباس کرد ، از یاد نبرد . آری امام از او خواست که در عاشورا و در کربلا برادرش حسین را تنها نگذارد.

 
پس از شهادت امام علی (ع) عباس سال های تلخ امامت برادرش حسن (ع) را هم تجربه کرد.

 

سالهایی که حیله گری های معاویه و ستم های امویان اوج گرفته بود و بسیاری از یاران وفادار امام علی و امام حسن (ع)،از جمله حجر بن عدی و عمرو بن حمق به شهادت رسیدند.دورانی که وعّاظ در منبر ها معاویه را مدح و به علی (ع) ناسزا می گفتند .

 

وقتی امام حسن(ع) مسموم و شهید شد . عباس24 سال داشت.شهادت امام حسن بار دیگر بنی هاشم راسوگوار کرد عباس نیز به همراه خاندان پیامبر در غم واندوه ازدست دادن برادرش متأثّر و اندوهگین شد . عباس چند سال بعد از شهادت پدرش ، در سن هیجده سالگی با لُبابه دختر عبداللّه بن عبّاس ازدواج کرد . عبداللّه راوی حدیث و از شاگردان لایق و برجسته علی (ع) بود و لبابه در محیطی عرفانی و مذهبی تولدو رشد یافته بود.حاصل ازدواج عباس بالبابه دو فرزند به نامهای عبیداللّه و فضل بود.میگویند بعد از تولد فضل به عباس لقب ابوالفضل (پدر فضل ) دادند. امّا برخی دیگر عقیده دارند عباس به خاطر فضل بی پایانش به این لقب خوانده می شود .

 

عباس درهمه دوران زندگی اش،همراه برادرش امام حسین(ع) بود.او جوانی خودرا صرف خدمت به امام حسین (ع) کرد.او درمیان جوانان بنی هاشم شکوه و احترام خاصّی داشت و آنان مانند پروانه هایی برگرد شمع عباس حلقه ای از عشق و وفا به وجود آورده بودند.آنان حدودسی نفر بودند و در رکاب امام حسن و حسین (ع) همواره آماده شهادت و حماسه بودند .

 

پس از مرگ معاویه،هنگامی که حاکم مدینه امام حسین رابه دارالإماره دعوت کردتاپیام یزید را به او تسلیم نماید،عباس به همراه این سی نفردر بیرون ازدارالإماره حاضر بودندو ترس ازحضور آنان باعث شد که در آن روز هیچ خطری امام را تهدید نکند.

 

عباس سرپرستی قافله امام حسین را در کوچ به کربلا بر عهده داشت .او در کربلا حماسه ای آفرید که تاریخ نظیر آن را در برگ های خود ندارد . او با پس زدن امان نامه امویان بزرگترین درس وفاداری به معشوق را در جامعه انسانی به یادگار گذاشت .

 

در روز عاشورا و در صحرای سوزان کربلا ، عباس با دیدن لبهای خشکیده و چشمان اشکبار  فرزندان امام (ع) ، بی اختیار مشک آب را بر دوش گرفت و رفت تا بزرگترین امتحان زندگی اش را پس دهد . اورفت و با شجاعت صف دشمن را شکست،خود را به آب فرات رساند، مشک را پر کرد و با لبهایی تشنه به آب ضلال فرات نظاره کرد،جرأت نکرد جرعه ای بنوشد.چون حسین و فرزندانش تشنه بودند و شایسته نبود او قبل از آن ها خود را سیراب کند .

 

دشمن خوب می دانست که تا بازوان عباس بر تن اوست،توان برابری با او را ندارند.به همین علّت بازوان عباس هدف قرار گرفت.عباس برای حفظ آب دو دست خود را از دست دادوبا ضربه های دشمنان از اسب به پایین افتاد .امام حسین(ع)خود را به بالین عباس رساندواو در آغوش برادر به دیدار محبوب شتافت و امام را با کوله باری ازغم و اندوه درکربلا تنها گذاشت.عباس در موقع شهادت 35 سال داشت .

 

امام سجّاد (ع) درباره عمویش عبّاس چنین می فرماید:خداوند،عمویم عباس را رحمت کند که درراه برادرش ایثارو فداکاری کرد و ازجان خود گذشت.چنان فداکاری کردکه دو دستش قطع شد.

 

خداوند نیز به او همانندجعفر بن ابی طالب،درمقابل آن دو دست قطع شده،دو بال عطا کردکه با آن ها در بهشت با فرشتگان پرواز کند.عباس نزد خدا، مقام و منزلتی داردبس بزرگ،که همه شهیدان در قیامت به مقام والای او غبطه می خورند و رشک می برند .


برچسب‌ها: برجام, شیخ نمر, لیدر, امام
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۳۰ساعت 10:48  توسط حسینعلی فعالی  | 

به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ،مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد



به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز شنبه 25 مهر ماه 94 گفت : عظیم‌ترین و بی بدیل‌ترین اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام همزمان با سراسر کشور در شهرستان گلوگاه برگزار شد.

 رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : این مراسم از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر (ع) است، ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشوراست، آن هم با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی اصغر (ع)؛ در این مراسم قصه یک اتفاق بزرگ که در 1375سال پیش اتفاق افتاده است برای مردم با حضور مادران و نوزادان با زبان احساس و عاطفه بازگو شد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه تصریح کرد: مادران با حضور در این مراسم نوزادان‌شان را با لباس سبز - به عنوان نماد پرچم علوی - و با پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) نذر قیام صاحب‌الزمان(عج) کرده و فرزندان خود را با فرهنگ مهدوی بزرگ می‌کنند.



عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود: معرفی حضرت علی اصغر(ع) به جهان سند بی‌گناهی امام حسین(ع) است و هدف مادران همراه با نوزادان‌شان در این مراسم آگاهی‌بخشی به جهان در این زمینه بوده است.

این مراسم در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری در 6نقطه در شهرستان گلوگاه برگزار شد.


برچسب‌ها: شیر خوارگان, مادران, نوزادان, شهرستان گلوگاه
+ نوشته شده در  شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ساعت 9:57  توسط حسینعلی فعالی  | 

چند سوال و پاسخ آنها در زمینه صدا سازی

دوستی سوال می کرد که شغلشان در عرصه صداست(مداحی):

نمیتونم زیاد اوج بگیرم.اگه صدامو خیلی ببرم بالا صدام میگیره.ولی نت های پایین رو خیلی خوب ادا میکنم.زینت صدام هم خوبه.اما وقتی که بخوام اوج بگیرم بد میشه چیکار کنم؟

در موردی هم گوینده ی محترمی سوال پرسیده بود که در هنگام استفاده از صدایم به مدت طولانی، صدایم می افتد(دچار افت صدا می شوم)

پاسخ این است:

باید تمرین روزانه داشته باشید تا صدایتان پخته شود ، این علائم که گفتید نشان دهنده صدای خام است.

و در پاسخ سوال دیگر که :منظورتون از تمرین روزانه چیه ؟ دقیقا بگین چیکار کنم ؟

...

تمرین روزانه صدا سازی، یعنی روزی 6 ساعت در 6 گام صوتی فرود (گام یک و دو) ، متوسط (گام سه و جهار) اوج (گام پنج و شش) تمرین و تکرار داشته باشید به عنوان نمونه یک غزل 6 بیتی را انتخاب نموده و هر بیت را در یک گام بخوانید.

 


برچسب‌ها: مداحی, چند سوال و پاسخ آنها در زمینه صدا سازی, لیدر, رهبر
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه ۱۳۹۴/۰۷/۲۴ساعت 19:6  توسط حسینعلی فعالی  | 

عصر کنونی ،عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و همچنین عصر تبادل اخبار است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز پنجشنبه 16  مهرماه 94 گفت : عصر کنونی ،عصر ارتباطات ، فن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است ، به گونه ای که از آن بعنوان عصر انفجار اخبار و اطلاعات یاد می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علاوه برآن ماهواره ها، اینترنت وشبکه های اجتماعی نیز وارد زندگی مردم شده اند افزود : جوانان و نوجوانان از این فضای مجازی چه خوب وچه بد بهره می برند اما آن چیزی که ذهن وخاطر متولیان فرهنگ اسلامی ودینی را نگران ساخته است ارائه محتوای مخرب و ویرانگری است که در این مبادله می شود.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد مسئولان با برنامه ریزان فرهنگی بویژه مبلغان وعالمان دینی ضمن آشنایی خود با فضای مجازی وشبکه های اجتماعی نسبت به آگاه سازی مردم بویژه جوانان ونوجوانان در زمینه استفاده درست ومنطقیی ازتولیدات فضای مجازی اقدام کنند.

حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : بنابراین عرصه تبلغ عالمان دینی اعم از فضای مساجد ،حسینیه ها وهیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها می بایست منبع هدایت گری و آگاهی بخشی به جامعه هدف قرار گیرد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ابراز داشت  : اگر دراین عرصه اهمال کاری و تعلل صورت گیرد دیری نخواخد پایید  که جامعه اسلامی نوعی گسست فرهنگی واجتماعی پدید خواهد آمد که جبران نا پذیر خواهد آمد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه بیان داشت  : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است، تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­ هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد : از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

 


برچسب‌ها: برجام, شیخ نمر, لیدر, امام
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ساعت 9:49  توسط حسینعلی فعالی  | 

عصر کنونی ،عصر ارتباطات و فن آوری اطلاعات و همچنین عصر تبادل اخبار است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز پنجشنبه 16  مهرماه 94 گفت : عصر کنونی ،عصر ارتباطات ، فن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است ، به گونه ای که از آن بعنوان عصر انفجار اخبار و اطلاعات یاد می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علاوه برآن ماهواره ها، اینترنت وشبکه های اجتماعی نیز وارد زندگی مردم شده اند افزود : جوانان و نوجوانان از این فضای مجازی چه خوب وچه بد بهره می برند اما آن چیزی که ذهن وخاطر متولیان فرهنگ اسلامی ودینی را نگران ساخته است ارائه محتوای مخرب و ویرانگری است که در این مبادله می شود.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد مسئولان با برنامه ریزان فرهنگی بویژه مبلغان وعالمان دینی ضمن آشنایی خود با فضای مجازی وشبکه های اجتماعی نسبت به آگاه سازی مردم بویژه جوانان ونوجوانان در زمینه استفاده درست ومنطقیی ازتولیدات فضای مجازی اقدام کنند.

حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : بنابراین عرصه تبلغ عالمان دینی اعم از فضای مساجد ،حسینیه ها وهیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها می بایست منبع هدایت گری و آگاهی بخشی به جامعه هدف قرار گیرد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ابراز داشت  : اگر دراین عرصه اهمال کاری و تعلل صورت گیرد دیری نخواخد پایید  که جامعه اسلامی نوعی گسست فرهنگی واجتماعی پدید خواهد آمد که جبران نا پذیر خواهد آمد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه بیان داشت  : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است، تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­ هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد : از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

 


برچسب‌ها: فضاى, تبلیغات اسلامی, محورهاى مهم, آسیب­ها
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ساعت 9:45  توسط حسینعلی فعالی  | 

عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز پنجشنبه 16  مهرماه 94 گفت : عصر کنونی ،عصر ارتباطات ، فن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است ، به گونه ای که از آن بعنوان عصر انفجار اخبار واطلاعات یاد می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علاوه برآن ماهواره ها، اینترنت وشبکه های اجتماعی نیز وارد زندگی مردم شده اند افزود : جوانان و نوجوانان از این فضای مجازی چه خوب وچه بد بهره می برند اما آن چیزی که ذهن وخاطر متولیان فرهنگ اسلامی ودینی را نگران ساخته است ارائه محتوای مخرب و ویرانگری است که در این مبادله می شود.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد مسئولان با برنامه ریزان فرهنگی بویژه مبلغان وعالمان دینی ضمن آشنایی خود با فضای مجازی وشبکه های اجتماعی نسبت به آگاه سازی مردم بویژه جوانان ونوجوانان در زمینه استفاده درست ومنطقیی ازتولیدات فضای مجازی اقدام کنند.

حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : بنابراین عرصه تبلغ عالمان دینی اعم از فضای مساجد ،حسینیه ها وهیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها می بایست منبع هدایت گری و آگاهی بخشی به جامعه هدف قرار گیرد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ابراز داشت  : اگر دراین عرصه اهمال کاری و تعلل صورت گیرد دیری نخواخد پایید  که جامعه اسلامی نوعی گسست فرهنگی واجتماعی پدید خواهد آمد که جبران نا پذیر خواهد آمد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه بیان داشت  : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است، تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­ هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد : از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

 


برچسب‌ها: خانواده, عمیق, محاسن, اینترنت
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ساعت 9:38  توسط حسینعلی فعالی  | 

عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز پنجشنبه 16  مهرماه 94 گفت : عصر کنونی ،عصر ارتباطات ، فن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است ، به گونه ای که از آن بعنوان عصر انفجار اخبار واطلاعات یاد می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علاوه برآن ماهواره ها، اینترنت وشبکه های اجتماعی نیز وارد زندگی مردم شده اند افزود : جوانان و نوجوانان از این فضای مجازی چه خوب وچه بد بهره می برند اما آن چیزی که ذهن وخاطر متولیان فرهنگ اسلامی ودینی را نگران ساخته است ارائه محتوای مخرب و ویرانگری است که در این مبادله می شود.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد مسئولان با برنامه ریزان فرهنگی بویژه مبلغان وعالمان دینی ضمن آشنایی خود با فضای مجازی وشبکه های اجتماعی نسبت به آگاه سازی مردم بویژه جوانان ونوجوانان در زمینه استفاده درست ومنطقیی ازتولیدات فضای مجازی اقدام کنند.

حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : بنابراین عرصه تبلغ عالمان دینی اعم از فضای مساجد ،حسینیه ها وهیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها می بایست منبع هدایت گری و آگاهی بخشی به جامعه هدف قرار گیرد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ابراز داشت  : اگر دراین عرصه اهمال کاری و تعلل صورت گیرد دیری نخواخد پایید  که جامعه اسلامی نوعی گسست فرهنگی واجتماعی پدید خواهد آمد که جبران نا پذیر خواهد آمد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه بیان داشت  : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است، تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­ هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد : از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

 


برچسب‌ها: خانواده, عمیق, محاسن, اینترنت
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ساعت 9:37  توسط حسینعلی فعالی  | 

عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه گفت: عصر کنونی ،عصر ارتباطات وفن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه ، حجت الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره روز پنجشنبه 16  مهرماه 94 گفت : عصر کنونی ،عصر ارتباطات ، فن آوری اطلاعات وهمچنین عصر تبادل اخبار است ، به گونه ای که از آن بعنوان عصر انفجار اخبار واطلاعات یاد می کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی علاوه برآن ماهواره ها، اینترنت وشبکه های اجتماعی نیز وارد زندگی مردم شده اند افزود : جوانان و نوجوانان از این فضای مجازی چه خوب وچه بد بهره می برند اما آن چیزی که ذهن وخاطر متولیان فرهنگ اسلامی ودینی را نگران ساخته است ارائه محتوای مخرب و ویرانگری است که در این مبادله می شود.

 
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه اظهار داشت : در شرایط کنونی می طلبد مسئولان با برنامه ریزان فرهنگی بویژه مبلغان وعالمان دینی ضمن آشنایی خود با فضای مجازی وشبکه های اجتماعی نسبت به آگاه سازی مردم بویژه جوانان ونوجوانان در زمینه استفاده درست ومنطقیی ازتولیدات فضای مجازی اقدام کنند.

حجت الاسلام فعّالی تصریح کرد : بنابراین عرصه تبلغ عالمان دینی اعم از فضای مساجد ،حسینیه ها وهیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی، مدارس و دانشگاه ها می بایست منبع هدایت گری و آگاهی بخشی به جامعه هدف قرار گیرد.

مسئول ستاد ساماندهی شئون فرهنگی مذهبی شهرستان گلوگاه ابراز داشت  : اگر دراین عرصه اهمال کاری و تعلل صورت گیرد دیری نخواخد پایید  که جامعه اسلامی نوعی گسست فرهنگی واجتماعی پدید خواهد آمد که جبران نا پذیر خواهد آمد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلوگاه افزود : ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

عضو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان گلوگاه بیان داشت  : در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب­هاى ناشى از تحولات خانواده است، تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى­ هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش­ هاى خانوادگى است.

حجت الاسلام فعالی تصریح کرد : از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه­ ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل کرده است.

 


برچسب‌ها: خانواده, عمیق, محاسن, اینترنت
+ نوشته شده در  پنجشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۶ساعت 9:36  توسط حسینعلی فعالی  | 


برچسب‌ها: السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین, ع
+ نوشته شده در  یکشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ساعت 14:30  توسط حسینعلی فعالی  | 
معنای «حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر» چیست؟

در آیه 173 آل عمران آمده است: «الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ مؤمنان کسانى هستند که (چون) مردم (منافق) به ایشان گفتند: بی‌‌شک مردم (کافر مکّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسیج شده) اند، پس از آنان بترسید، (آنها به جاى ترس) بر ایمانشان بیافزود و گفتند: خداوند ما را کفایت می‌‌کند و او چه خوب نگهبان و یاورى است.

کلمه حسب که در آیات متعدد با عبارات مختلف «حسبی الله»، «حسبک الله» و «حسبنا الله» به کار رفته است، به معنای کافی بودن است؛ یعنی خداوند برای حمایت انسان کافی است. مسلمانان واقعى، بدون هیچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توکّل به خداوند، در مقابل دشمنان و در مقابل ناملایمات ایستادگی می‌کنند

 


برچسب‌ها: حسبنا الله, حسبی الله, حسبک الله, خداوند برای حمایت انسان کافی
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ساعت 14:18  توسط حسینعلی فعالی  | 

اثرات بی نظیر خواندن زیارت عاشورا

زیارت عاشورا، که از تعالیم امام باقر( علیه السلام)است، به سبب آثار سازنده فردی و اجتماعی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه و نشانه گرفتن خطر انحراف اهمیت ویژه ای دارد.شماری از دستاوردهای این زیارت عبارت است از:

۱-ایجادپیوند معنوی با خاندان عصمت وتشدید علاقه ومحبت به آنان، مانندفراز:

  “اللهم اجعل محیای محیا محمدوآل محمدومماتی ممات محمد وآل محمد“.

۲- پیدایش روحیه ظلم ستیزی، یعنی تکرار لعن و نفرین بر ستمگران در این زیارت موجب پیدایش روحیه ظلم ستیزی شده، ولو با اعلام برائت و نفرت از ستمگران و ابراز محبت به پیروان حق، که پایه های ایمان را محکم می‌کند.

۳- دوری جستن از خطر انحراف

۴- ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثار و فداکاری در راه خدا

۵-  احیای مکتب در راه وهدف خاندان عصمت(مصباح المتهجد،شیخ طوسی،صص ۵۴۲-۵۴۷-۵۳۸)

۶- درس آموختن و الگو گرفتن از شهدای کربلا


برچسب‌ها: اثرات بی نظیر خواندن زیارت عاشورا
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ساعت 14:13  توسط حسینعلی فعالی  | 
*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ

سلام بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش سلام بر تو اى فرزند امیر مؤ منان و فرزند آقاى اوصیاء

 

*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ

سلام بر تو اى فرزند فاطمه بانوى زنان جهانیان سلام بر تو اى که خدا خونخواهیش کند و فرزند چنین کسى و اى کشته اى که انتقام کشته گانت نگرفتى

 

 


برچسب‌ها: زیارت عاشورا
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ساعت 14:10  توسط حسینعلی فعالی  |